Pages

Friday 15 July 2011

ape nak jadi!!

Salam...malam ni aku nk membebel pasa ape yang aku alami sepanjang pengajian aku yang tak brape lame sangat nih..zaman sekarang ni, orang dok bising pasal kroni la,pilih bulu la ape la..pada asalnye aku xamek port sangat pon.. as long x kacau hal aku cukup la..ni yang aku nak bising pasal kroni ni sebab..bende ni sebenarnya telah dipraktikkan sejak di bangku pegajian tinggi lagi..aku selaku student dah tengok sendiri bende ni...bile dapat laba yag patotnye menjadi hak milik public,die ngap ngan kroni2 die je..y bukan kroni die ni..xpandang pon..time nk carik kuli baru la open kat orang len..ape la!!bende ni aku alami sendiri,time tu ade offer wt lesen diving free..aku selaku bukan geng kroni ni xtaw pon bende ni.aku dengar pon just khabar angin dari senior aku je..die kate bende ni open..aku pelik la,nape kitorang 1 batch xtaw..rupe2nye aku silap..aku je y xtaw..geng2 kroni ni taw da..diorang ape lagi,fill in the blank with the kroni r..sape x angin weh..bende hak public korang nak makan geng2 korang je...kalau time study pon da pandai maen kroni, pilih bulu & so on...t mase depan t, kalau geng2 ni jadi golongan pemerintah..nescaye la...makin buncit la perut diorang bersame kroni2 telan harte...oleh itu, sepatotnye la kan pada pendapat aku sebagai seorang pelajar (even orang xskola pon bole pikir la) amalan kroni ni patot dicegah bermule dari level awal pendidikan..start dari skola menengah ke ape...kalau sume nak maen kroni, ape nak jadik ngan negara Malaysia yang aku sayangi ni?pikir-pikirkan la sesape yang kaki maen kroni...

No comments:

Post a Comment